مدتی است ویروس ناشناخته ای از خانواده کرونا (کووید19) در ایران فراگیر شده که متاسفانه دامن گیر استان مازندران نیز هم شده است. این ویروس در ابتدا شیوع در استان ما خیلی کمیاب بوده ولی متاسفانه بعد از اعلام تعطیلات یک هفته ای مدارس و دانشگاه ها برای پیشگیری از شیوع بیش از حد، گروهی از مردم کم فهم و درک سایر استان ها به خصوص تهران به استان مازندران سفر کرده اند که باعث پخش خیلی سریع این ویروس در بین مردم و استان مازندران شده اند.

 

اکنون استان مازندران از لحاظ تعداد مبتلایان و فوتی های بیماری کرونا بعد از تهران در ردیف دوم قرار گرفته است. و با وجود کم بودن تجهیزات پیشگیری و مقابله با این ویروس در مازندران ، روند افزایشی آن بالا می باشد.

بخش بلده به علت وجود افرادی کهنسال در این فصل از سال درصد ابتلای آنها بالاست که لازم است بخشداری راه های ورودی به منطقه (پل زنگوله از طرف جاده چالوس و دوآب از طرف جاده هراز) را مسدود ویا محدود کند تا از ورود افراد آلوده به این منطقه جلوگیری شود. در این زمینه بخشداری و نیروی انتظامی جدیت لازم را نداشته اند.

خوشبختانه بسیجیان پایگاه بسیج شهدای بلده به همراه گروهی از جوانان خوب شهر بلده تعدادی محلول ضدعفونی کننده را تهیه و به صورت رایگان در روستاها به صورت رایگان توزیع کردند.

هم چنین شورای اسلامی و دهیاری نسن نیز با نصب بنر و اطلاع رسانی با کانال تلگرام از اهالی نسنی خواسته که تا اطلاع ثانوی از سایر شهرها به جهت سالم نگه داشتن روستا و عدم شیوع ویروس کرونا به نسن سفر نکنند.