هواي نسن متاثر از كوهها و زمينهاي سرسبز با چشمه هاي  آب سرد و گوارا محيط بسيار مناسبي را در فصل بهار وتابستان فراهم‌ساخته و همچنين كوههاي پر برف آن در زمستان بسيار زيبا وديدني است.

آب وهواي روستا سرد كوهستاني با دو اقليم متفاوت جوي1) درة آزاد كوه با اقليم استپي سرد (Steppique froid) و مجموع ماههاي يخبندان آن از 5تا 8 ماه در سال ودرجه حرارت (30 ـ) تا (15+) درجه در طول سال مي باشد .2 ) درة لا بشم با اقليم آكزريك سرد (Axeriqe froide)در قسمت

شمالي نسن يعني كوههاي خرتاب (ختو) و مجموع ماههاي يخبندان از 3  تا 5 ماه در سال درجه حرارت (10 ـ) تا (20+) درجه در طول سال مي‌باشد.

بادهاي موجود بيشتر بصورت دره اي مي باشد و در مجموع داراي دو جريان هواي اصلي (باد) است.

1 ) جريان هواي شرقي و شمال شرقي (از سمت كوههاي كجور) اين جريان كه از سيبري سرچشمه مي گيرد ، توده هواي سرد را وارد نسن مي نمايد اين توده هوا بيشتر در زمستان موثر است.

 2 ) جريان هواي غربي و جنوب غربي كه از سمت لابشم و آزادكوه وارد نسن مي شود اين جريان هوا از مديترانه و اروپا سرچشمه مي گيرد و داراي رطوبت بالايي است و بيشتر در بهار وتابستان جريان باران زا را به منطقه مي آورد.

رطوبت هوا بطور كلي كم و بارندگي در حدود 500 - 400 ميليمتر در سال است ارتفاع پايين ترين نقطه آن محل روستا مي باشد كه نسبت به سطح درياههاي آزاد 2600 متر و بلندترين نقطه منطقه نسن قله آزادكوه با ارتفاع 4350 متر در قسمت جنوبي آن واقع گرديده است.

پوشش گياهي متنوع از انواع گياهان درختي ،بوته­اي و علفي تشكيل گرديده، در دره ها و اطراف چشمه هاي آب پوشش متراكم ودر ارتفاعات بالا پوشش گياهي كمتر به چشم مي خورد بطور كلي منطقه درة آزادكوه پوشش گياهي بهتري نسبت به درة لابشم دارد كه توضيح نوع گياهان آن در بخش مربوطه داده خواهد شد.

بهار


تابستان


پاییز


زمستان