شهدای کربلا کمالات بسیاری داشتند و تابلویی ترسیم کردند که چراغ راهی است و تا قیامت هر کس به آن بنگرد راه حق را در می‌یابد.

بصیرت، ولایتمداری و از خودگذشتگی در مسیر دین خدا را از ویژگی‌های شهدای کربلا عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) با تقدیم جان خود تبدیل به چراغ هدایت و کشتی نجات شد که در طول تاریخ مردمان آزاده به ایشان اقتدا کردند.

شهدای انقلاب اسلامی  نیز از نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) درس گرفتند، مسیر درست را تشخیص دادند و به حکم امام خمینی(ره) جان در کف دست گرفته و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

شهدای انقلاب اسلامی نیز همچون امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا به پیروزی رسیدند البته نه پیروزی در زنده ماندن جان بلکه پیروز در زنده ماندن راه، منش و هدفشان.
شهدا مرده نیستند و نزد پروردگار خود روزی می خورند اظهار داشت: شهدا دغدغه ادامه راه خود را دارند و از خداوند سوال می‌کنند که نسل بعد ما چه کردند.

همه ما برای ادامه راه پر افتخار شهدا وظیفه داریم و حداقل کاری که باید انجام شود برگزاری همین یادواره‌ها و زنده نگه داشتن نام و یا  شهداست.

باید راه شهدا را ادامه دهیم و معرفت، بصیرت، ولایتمداری، روحیه جهاد و تلاش در راه خدا و ایثار و از خودگذشتگی آن‌ها را در خود ایجاد کرده و به نسل بعد منتقل کنیم و خانواده شهدا در این جهت باید علمدار باشند.

ورود به صفحه عکس های یادواره 1401

دریافت فیلم